2011. december 14., szerda

Készítsünk karácsonyi asztali díszt!

A múlt héten a kicsi fiam iskolájában karácsonyi vásárra ajándékokat készítettünk. Nekem felkeltette az érdeklődésemet az asztali dísz készítése. Odaültem hát a hölgy mellé aki virágkötő és kértem had segítsek neki. Örült neki, hát még én, mert közben megtanultam a technikát.
Mindig csodáltam ezeket a díszeket, és soha nem gondoltam volna, hogy majd egyszer én is tudok ilyet csinálni.
Szóval és már megtanultam, aki nem ismeri megmutatom hogyan is kell.
A szükséges alapanyagok hozzá:
Műfenyő (én azért csináltam ebből, hogy tartson ki az ünnepek végéig, ne peregjen mint az élő)
kötöződrót
gyertya 
közepes méretű szögek 2 db.
szalag (abból szép igazán ami merevített a szélén)
oázis (a zöld kocka, én a KIK-ben vettem) virágkötéshez alap azt hiszem
ragasztópisztoly
mindenféle kiegészítő dísz tetszés szerint. (inkább olyanokat válassz amik drótra vannak feldolgozva.)
Ja, és egy alap ami lehet fa mint most nekem, de lehet cserép, kartonlap, tányér ami épp kedvedre van.
Első lépésként vágni kell egy darabot az oázisból ami lesz majd az alap, ezt ragaszd fel az alap közepére.
Fogóba fogj egy szöget, hogy a feje kifelé legyen. Tedd a tűz fölé, jól forrósítsd fel, és óvatosan nyomd bele a gyertyába oldalról az aljába.
Tedd ezt a másik szöggel is, de egyforma rész maradjon ki.
Most ragasztózd be a zöld oázist középen felül és nyomd bele a gyertyát.
A szög és a ragasztó is megfogja majd.
Ezután vágj le darabokat az ágból és kezd el alulról belenyomkodni az oázisba.
Akkor szép ha ovális, csónak alakot alakítsz majd ki.
Jöhet a következő sor. Azért is jó a műfenyő alap, mert tetszőlegesen hajlíthatod az ágakat.
Két sor szerintem elég is, utána a tetejére szúrd, itt már nagyon jó, hogy hajlítható az ág alja.
És most már jöhet a végső díszítés. Először készíts egy szép masnit, ezt jó ha dróttal csinálod, ha nem akkor a végén tekerj rá egy kis drótot mert ezt kell majd beleszúrni az alapba. Most már díszítsd kedved szerint, a díszeket mind az alapba szúrjuk bele, de ha nem tudod akkor egyszerűen ragaszd rá ragasztópisztollyal vagy valami erős ragasztóval ami színtelen.
És már kész is, lehet benne gyönyörködni.

Ugye milyen pofon egyszerű!!
Jó munkát hozzá!!


5 megjegyzés:

Hajni írta...

tényleg nagyon szép, s most jut eszembe, hogy van nekem valahol egy ilyen alapom, s tálkám is hozzá... elő kell keressem... köszönöm az ötletet!!!

Hajnalkép írta...

Nagyon tetszik a blogod. Ügyes vagy. Manólány.

nefer írta...

...egy kis kiegészítés, két fajta oázis létezik, száraz és vizes....az ilyen típushoz száraz oázis kell, mert az keményebb, a vizes oázis élővirágokhoz való, meg kell szivatni vízzel, hogy sokáig éljenek a betűzött virágok...

Moncsi írta...

Köszönöm szépen a kiegészítést. Igen én azért vettem zöldet mert csak az volt akkor:) De nem baj, jó lesz majd tavaszra is. De ha már itt van az ötlet akkor az élő fenyő is tovább tart ha előtte megszívatjuk vízzel az oázist:). No megint tanultam valamit. Köszönöm szépen!!

nefer írta...

örülök, ha segíthetek, szívesen :):):)